Toyota liderem sprzedaży

 W pierwszym kwartale br. Toyota powróciła na fotel lidera globalnej sprzedaży. Na drugim miejscu znalazł się koncern General Motors. Podium zamyka Volkswagen.Sprzedaż wszystkich marek japońskiego koncernu (Toyoty, Daihatsu i Hino) w tym okresie wyniosła 2,49 mln pojazdów. Dzięki temu Japończykom udało się zepchnąć na drugą pozycję amerykańskie GM, którego sprzedaż wyniosła 2,28 mln. W tym samym czasie Volkswagen sprzedał 2,16 mln pojazdów, co pozwoliło mu zająć trzecią lokatę. Japończycy powrócili na fotel lidera po przerwie, która była spowodowana kilkoma czynnikami.

Toyota wśród nich wymienia kryzys finansowy, choć akurat ten dotyczył nie tylko Toyoty, ale całej branży motoryzacyjnej. Poważnym ciosem dla Japończyków było trzęsienie ziemi i tsunami, które w pierwszej połowie 2011 roku zniszczyły część fabryk koncernu. Toyota nie mogła produkować tyle, ile chciała. Popyt przerósł podaż, co znacznie wpłynęło na wyniki finansowe Toyoty. Do tego doszły gigantyczne akcje serwisowe. Od 2009 roku Toyota musiała nimi objąć miliony samochodów. Na dodatek silny jen zmniejszał konkurencyjność japońskich samochodów. Spadki najlepiej obrazuje krótka analiza wyników japońskiego koncernu z ostatnich lat.

Od 2008 roku Toyota była największą firmą branży motoryzacyjnej na świecie. W 2010 roku sprzedała 8,42 mln pojazdów. Spadki nastąpiły w następnym roku. Sprzedaż skurczyła się do 7,35 mln. Ówczesną sytuację wykorzystało General Motors sprzedając około 9 mln pojazdów i tym samym stając się globalnym liderem. Lepsze wyniki od Toyoty osiągnął również Volkswagen, którego wynik oscylował w granicach 8 mln.

źródło: moto.pl/Rzeczpospolita

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przepisz kod: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.