Rosnie popularnosc Toyoty

Toyota logo Luty przyniósł dobre wyniki na polskim rynku nowych aut. Według metodologii stosowanej przez firmę SAMAR, opartej na danych pochodzących z bazy CEP, w lutym polscy klienci zarejestrowali 32 324 nowe samochody osobowe oraz pojazdy osobowe z homologacją ciężarową. To aż o 34,7% więcej niż w analogicznym czasie roku poprzedniego. Na tak znaczący wzrost rejestracji wpłynęły dwa czynniki: obok przynoszącej efekty akcji wyprzedażowej samochodów z rocznika 2013 silnym impulsem dla rynku jest przede wszystkim “okienko kratkowe”, które umożliwia przedsiębiorcom pozyskanie auta z pełnym odliczeniem podatku VAT, ale potrwa tylko do 31 marca.

Szeroką ofertę modeli z kratką przygotowała w okresie przejściowym również marka Toyota. Jej najwyżej sklasyfikowany w rankingu rejestracji za luty model to kompaktowa Toyota Auris, która dzięki 1 070 egzemplarzom awansowała w rankingu o 12 pozycji z miejsca piętnastego, zajmowanego w lutym 2013.

W lutym 2014 pierwsza dziesiątka najczęściej rejestrowanych na polskim rynku nowych samochodów osobowych oraz osobowych z homologacją ciężarową przedstawia się następująco (dodatkowo podano lokatę zajmowaną przez dany model w zestawieniu przygotowanym za miesiąc luty 2013):

1. Skoda Octavia: 1 620 sztuk | 1. miejsce w roku 2013
2. Ford Focus: 1 103 sztuk | 6. miejsce w roku 2013
3. Toyota Auris: 1 071 sztuk | 15. miejsce w roku 2013
4. Volkswagen Tiguan: 1 011 sztuk | 29. miejsce w roku 2013
5. Volkswagen Passat: 940 sztuk | 19. miejsce w roku 2013
6. Skoda Fabia: 931 sztuk | 2. miejsce w roku 2013
7. Skoda Rapid: 914 sztuk | 26. miejsce w roku 2013
8. Skoda Superb: 654 sztuk | 39. miejsce w roku 2013
9. Opel Astra: 598 sztuk | 4. miejsce w roku 2013
10. Toyota Yaris: 597 sztuk | 7. miejsce w roku 2013

Więcej: Samar.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przepisz kod: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.